Per tercer any consecutiu, els seminaristes del bisbat de Sant Feliu de Llobregat juntament amb el nostre bisbe, Mons. Agustí Cortés, i el delegat Mn. Joan Pere Pulido vam realitzar la convivència d’estiu. Enguany la destinació escollida era fer una ruta per Galícia. Com a novetat: la participació d’un representant del clergat recent ordenat, Mn. Joan Francesc Cortès, amb l’anhel que pugui esdevenir tradició.

Per preparar l’escapada vam buscar diferents llocs d’interès per tal de poder conèixer una altra realitat eclesial. Alhora, però, tenint en compte les seves tradicions culinàries i el seu fantàstic patrimoni artístic i cultural. Tot sintetitzat en quatre dies.

Per començar aquests dies de convivència, vam tenir la sort de poder gaudir d’una visita guiada a la catedral de Santiago de Compostel·la, tant per l’interior com per les terrasses. Fascinava veure com aquelles pedres testimoniaven la fe de tants pelegrins que, al llarg del temps, havien arribat als peus de l’apòstol amb les seves il·lusions i peticions.

Per ampliar horitzons, el segon dia vam desplaçar-nos fins a l’extrem sud de les terres gallegues per poder visitar la catedral Santa Maria de la diòcesi de Tui-Vigo. Per arrodonir aquella jornada, vam tenir el plaer d’experimentar el do de l’acollida i la gratuïtat per part del bisbe d’aquella diòcesi, Mons. Luís Quinteiro. S’hi van sumar l’equip de formadors del seu seminari, encapçalat pel rector Don Ángel Carnicero, i d’un grup de seminaristes. Havent compartit el típic dinar gallec amb els amfitrions i fora de tota programació, Don Ángel ens va acompanyar a Baiona. Allà es conserva una rèplica de la caravel·la “La Pinta”, una de les tres naus amb les què Colom va arribar a les Amèriques.

Per descobrir el nord de Galícia ens vam desplaçar fins A Coruña. Allí, després d’haver celebrat l’eucaristia a la Col·legiata de Santa Maria i de veure’n el museu amb totes les peces d’orfebreria, vam poder gaudir de l’entorn marítim que es copsava des del Faro de Hércules. L’anècdota del dia: l’entrada d’un vaixell de la marina amb els mariners tocant el “Turuta”, marxa militar típica del carnaval vilanoví.

Per acabar aquesta convivència d’estiu vam visitar la capella de San Caralampio, situada a O Grove, on vam celebrar l’eucaristia. Després arrodoníem l’experiència gallega coneixent el món del musclo i de l’ostra i, com no, fent-ne un petit tast.

En acabar el viatge tot el grup coincidia en el mateix: han estat uns dies que han servit per reforçar els vincles entre nosaltres i amb el bisbe, tot coneixent l’Església que peregrina a Galícia i experimentant els dons de la gratuïtat, l’acollida i la fraternitat.